Hemma igen

  Resan började igår. 6.30 på morgonen lämnade vi Gamla Stan och åkte till Arlanda.
Planet mot Kiev avgick 9.25 och väl där var det nästan raka vägen in till nästa plan mot Bangkok.
  Väl framme i Bangkok fick vi det riktigt stressigt och hade endast 50 minuter på oss från landning till dess att nästa flyg mot Koh Samui skulle lyfta! Vi pratade med en kille som öppnade ett eget visa-bås för vår skull och lät oss springa till bagageuthämtningen. Därifrån joggade vi vidare till incheckningen och vidare därifrån till planet! 
  Jag tror att vi sprang igenom hela flygplatsen och som de flesta vet är den bra stor!
Från planet på Samui åkte vi buss till Lomprayah (en katamaran som åker ut till öarna) och åkte över till Koh Tao.
Vi var framme 10.00 lokal tid. Vilket innebär att vi hade en väldgt intensiv resa.


  Vi inhandlade lite saker så som myggnät, två tjocka täcken (sängen är stenhård!) och lite andra prylar för att göra vår bungalow mer hemtrevligt. Så nu känns det som man har kommit hem igen.

  Vad det gäller mina hundar så har jag träffat en av dem. Chuckie, hunden som var så mager och rädd när vi hittade honom. Han har blivit smalare men är ända i helt okey skick. Efter att ha gett honom lite mat och kärlek så började han bli sitt gamla jag igen, det vill säga den hund han var när jag sist lämnade ön. Glad, energisk och lojal mot mig och Johan.

  För tillfället har jag problem med mitt Thailändska sim-kort men förhoppningsvis så löser det sig inom en snar framtid.
Ni som vill nå mig och har numret kan under tiden ringa till Johans telefon.

  Sitter just nu på vår uteplats och sällskapar med Justin, en katt som bor med Chris.
Det blir till att vila ett tag och sedan ska vi till stranden och arbeta lite på brännan innan Daniel kommer till ön.

  /Nat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0